Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a70r58m24i59l75a 28Č90e28r18n80á 2756432299346

Vynikající článek.

Každá doba se dá v něčem chválit a v něčem hanět. A různí lidé posuzují různě. Vzpomínám si na rozhovor mého otce a jeho sestry (mojí tety). Oba prožili svoje dětství v první republice. Můj otec povídá: Nebylo jak za první republiky. Moje teta, která bylo o několik let starší než on a prožila v té době nejen svoje dětství, ale i kus mládí, namítla bratrovi: Ale nebýt starky a její kravky, zemřeli bychom hlady.

+14/0
doporučit
9.10.2019 12:50

A19n59t87o30n88í33n 52M21a63h90o63v94s19k13ý 5356541987885

Jasná karma, ano takový byl život velké části "normálních" smrtelníků.

+11/0
doporučit
9.10.2019 19:26

P24e52t83r 37N71e21d80v12ě86d 5459960828337

Velmi hezké počtení, díkyR^

+10/0
doporučit
9.10.2019 13:34

J31i48ř43í 17S44v46o55b83o83d30a 9165678593646

Vyjádřil jste to přesně R^. Mně se na Karlu Gottovi líbí, že to byl ten typ tvořivého člověka, který se nenechal nikdy a nikým zastavit. Takoví lidé jsou výjimeční. Tito lidé mají tak ohromnou tvůrčí energii, že je žádní ideologové, kádrováci nebo samozvaní kritici nemají sílu zastavit. A to je skvělé!

+13/−2
doporučit
9.10.2019 13:49

J65a25k64u72b 18Š90o60l89c 8451968464475

Tím, že všechno bylo sametové a nebyli potrestáni ani skuteční zločinci a vlastizrádci, vpluli tito mezi většinové obyvatelstvo a v podstatě ho pošpinili. Obyčejný člověk se opravdu nemá, za dobu normalizace, za co stydět a bičovat se, ale skuteční viníci měli být jasně pojmenováni a potrestáni.

+8/0
doporučit
9.10.2019 12:21

J16i27ř12í 86Z54a38p40l68e24t60a12l 2670888982254

Ne že bych souhlasil vyloženě do posledního slova, ale i tak tohle byla radost číst. Závan zdravého rozumu v prostředí militantních ideologů.

+7/0
doporučit
10.10.2019 1:11

P14a93v46e26l 76T17e54s65a47ř23í37k 6160313430855

R^Hezké a pravdivé, jako kdybyste to zažil ale podle fota asi nezažil. Fanatičtí ideologové nám otravovali život tehdy a dělají to dneska zase.

+7/0
doporučit
9.10.2019 16:26
Foto

V51l96a68d37i29m53í95r 38K90r75o97u44p13a 8637568751732

Já Vám nevím, ale osobně neznám nikoho, kdo by měl pana Gotta rád pro něco jiného, než hlavně pro jeho hudbu. Ten politickej rubášek mu byl navlečen až po smrti a těžko říct, proč to některým lidem přijde důležité, proč se nedokážou soustředit jen na jednu věc - na to, že zemřel náš nejznámější a patrně nejoblíbenější ZPĚVÁK. Nic ví, nic méně.

+7/0
doporučit
9.10.2019 14:03

P91e85t66r 52K29o29r39e91c50k79y 2873597483161

Všude, kde se dá žít se dá žít dobře, řekl jeden známý Říman a já to potvrzuji i v éře socialismu. Hezky a výstižně napsáno, díky R^

+8/−1
doporučit
9.10.2019 13:50

J95a81n 72T63i42c39h69ý54(28B75n12j70) 4274427148909

Pochvalně mručím, řekl bych brilantní analýzaR^

+6/−1
doporučit
9.10.2019 14:42

M19i70r49o44s29l64a89v 66K31u67l75h86a48v64ý 5469892841

R^R^ Moc dobré.

Jen se mně vkrádá otázka: čeho ti v disentu na komunistech dosáhli? Že ničeho? Ano, morálně pro své svědomí dost(i za cenu poškození rodiny). ale prakticky se jen hrdinně odsoudili do společenského vězení. Asi jim to stálo za to a zaslouží si právě to morální ocenění. Ale nedává jim to žezlo do ruky, aby navěky věků vládli ostatním; byla by to obrácená totalita, nebo alespoň její odvar.

A za to své morální si vybrali po 89. dostatečnou splátku v podobě všech možných křesel, které byly k mání. Že ta počáteční Havlova éra dosti poškodila republiku, je věc druhá; ...a nebo první?!!

+5/−1
doporučit
9.10.2019 21:49

T78o26m71á48š 31K26u16c28h72a20ř 3637811118861

Pěkně napsáno. Cítím to s K. G.podobně. Přirovnal bych tu etapu k nějakému období lidského života, třeba dětství. nebo možná spíš období s první manželkou. A pak po pár letech přijde někdo, kdo vám začne tvrdit, že vaše první manželství bylo peklo, že by bylo nejlepší ho z vašich vzpomínek úplně vymazat. A pravidelně několikrát ročně vám při příležitosti různých výročí bude vtloukat do hlavy, jaké peklo to bylo. Ale vy víte, že to pravdema není, že to byli manželství jako každé jiné, s krásnými chvilkami i těmi horšími, že v průběhu toho manželství jste postavil dům a zplodil děti a žil normální život, že prostě nechcete hrát tu hru na "peklo", protože tato etapa byla nedílnou součástí vašeho života a smazat prostě nejde. (Zde samozřejmě respektuji, že jsou lidé s jiným nastavením, kterým ten režim velmi nevyhovoval, tohle ale dnes není jiné, jen toho černého Petra dostali jiní, přesně jak píšete.)

No a toto ořirovnání pasuje i na vysvětlení, proč je taková snaha tu dobu co nejvíce očernit. Žijete totiž už s druhou manželkou, která vás té první přebrala a která jakoukoli pozitivní zmínku o vaší první ženě, nebo dokknce srovnání nesnese. A protože by ji rozpálila do běla věta "První manželka uměla vepřo knedlo zelo líp.", nebo "Nebyla tak hádavá a rozhazovačná, jako ty.", tak preventivně na vaši první ženu a na vše, co souvisí s vaším prvním manželstvím, neustále útočí a pomlouvá, aby vás ani nenapadlo něco pozitivního zmínit. Jejím snem je vás donuti, přijmout její verzi a na minulou manželku nadávat také. Někdo to i udělá, aby měl konečně pokoj.

+3/0
doporučit
10.10.2019 8:20

J34a11r41m19i47l24a 29V50a16v25r50o95c65h52o30v88á 8818845276900

Karma, karma, karma, ... Moc výstižně popsáno!R^

+3/0
doporučit
10.10.2019 7:12

J10a69n 64K69a91r64a30s70e18k 7113178648443

nesouhlasim a mam jine vysvetleni.

Jako protiargument bych rad uvedl to mnozstvi zahranicnich fandu Gotta, i ze zemi, kde zadna normalizace nebyla.

Mnohem prukaznejsi je imho pozorovani z Nemecka a Rakouska. Tam byl ten jejich Udo Juergens zrovna tak zboznovan. S Gottem maji jedno spolecne - byli nekonfliktni. Ale o tom pozdeji,

Za sebe bych rad uvedl, ze od roku 1965 zacala pro nas tehdy mlade obdobi 'jine' muziky - Beatles, Dylan, Simon+Garfunkel,... Samozrejme clovek v rozhlase nemohl tem Gottum, Matuskum, Novakum, Neckarum, Halum ... uniknout, ale ruku na srdce - ta zahranicni 'Houpacka' byl ten porad, ktery jsme poslouchali - a tam Gotta nepousteli.

Pamatuji si, ze se nase mlada generace delila na 2 skupiny - na folksongs/country a ny ty co poslouchali rock v tech nejruznejsich variantach. Ja si skutecne nepamatuji, ze by mezi mymi spoluzaky/spolustudenty byl jediny/a , ktery by se zajimal o Gotta a miloval jeho pisnicky.

My mladi jsme tedy tehdy budto chodili na Spiritualkvintet a nebo na Greenhorny a ti druzi si poslouchali dovezene desky s PinkFloydy, Zepeliny apod.Jak ten cas ale bezi, tak se z mladych lidi stanou obcane se svymi starostmi a zacnou tvorit tu beznou spolecnost , kde je 80 % lidi konzevativnich a max. 20 % progresivnich. A pro ty konzervy zpivaji Gottove, Juergensove a podobni. 80 % populace v jakemkoliv systemu chce, aby vsechno bylo takove, klidne, pekne, jako vcera a vubec. Takovi lide chteji poslouchat nenarocnou muziku, ktera je nezatezuje, u ktere nemusi myslet. A techto 80% nyni truchli.

+3/0
doporučit
9.10.2019 20:53

A42n74t55o39n27í32n 70N43e71b11u30ž52e64l73s84k38ý 7905359466900

Dobře napsáno, vcelku souhlas. Jen mi tu nějak schází odpůrci.

+3/0
doporučit
9.10.2019 14:07

K11a26r69e41l 48P53ě27n52k20a49v98a 7594159629909

R^

+3/0
doporučit
9.10.2019 12:41

J95o90s71e58f 24P83o28t98r 6480221147289

Jsem ročník 46. Takže dobře vím. Půlku doby reálného socialismu jsem dělal vedoucího kolektivu asi 50 lidí v potravinářském závodě. Nebyl jsem straník, jednou za měsíc byla schůze dělnické třídy, pozvali mě, já jsem referoval o hospodaření, řekli děkuji soudruhu. Poté dělnická třída dokončila schůzi a najednou z nich byli obyčejní dělníci. Čím víc jsem tyto dělníky buzerovat a nutil k práci, tím víc mi soudruzi z okresního výboru KSČ poklepávali na rameno a chválili, protože jsme plnili plán a měli dobré výsledky.

Tím chci říci, že jsme hlady neumírali, ale aspoň pro lidi, kteří měli větší ambice, než jet jedou za 5 let na rekreaci do Bulharska, to byla tupost a úboha. Žádné informace o nejnovějších vědeckých objevech, nic nového o kultuře, o světě.... jen bezduché plácání ideologických nesmyslů. Dovolím si připomenout namátkově tři jevy :

Každoročně jsem absolvoval hodnocení na OV KSČ. Příslušný tajemník tlustými prsty bubnoval po mojí dost vysoké složce se slovy "soudruhu, víme o vás všechno" . To všechno byly záznamy mých návštěv kostela. Nasadili na mě fízla, který mě každou neděli sledoval a posílal zprávy.

To, že se nesměly kritizovat politické názory by člověk chápal, ale nesmělo se psát o vraždách, sebevraždách, rozvodech ... jen proto, že socialismus je dokonalá forma, a tyto věci v socialismu neexistují. Dnešní bezdomovci a žebráci byli bez milosti zavírání do vězení a na psychiatrii.

Pro výsledky hospodářských subjektů se rozhodující měrou sledovaly náklady (zisk byl jen pomocné kategorie) a z těch nákladů mzdové náklady. Ty držely pevně a v žádném případě se nesměly překročit. V tom vidím absolutní diskriminaci dělníků. Samozřejmě, že "dělnická třída" byl imaginární pojem za který se schovávali nemakačenkové, funkcionáři strany.

+2/0
doporučit
9.10.2019 20:39

R78a90d78i82m 63K25a63l27a72s 2420166842981

Velice dobře napsáno. Jako kdyby se měl člověk skutečně stydět za to, že žil v nesvobodné zemi, a že byl tu a tam i opravdu šťastný. Jako kdyby bylo ostudou se zamilovat, věnovat se koníčkům, popřípadě si v autě zesílit. Ráno jedu dál, mě čeká další sál... Přestože je evidentní, že text není příliš důmyslný. Ale poslechněme si, co se dnes line z rádia, v kategorii česká populární hudba.

V době normalizace se také narodila velká část naší úspěšné hokejové i fotbalové reprezentace. Máme se stydět i za to? To si soudruzi a soudružky nemohli dát večer větší pozor a nepřivádět do oné temné doby nové a nové potomky, že?

Je to směšné...

Osobně jsem Karla Gotta vnímal jako výborného zpěváka, který (Opravdu to na mě tak působilo.) žil tak trochu mimo tento stát. A přestože podepsal antichartu, snad to i vypadalo, že je na něj režim krátký. Že se mu v období po podpisu podařilo se vymanit ze socialistických okovů. Pocit je samozřejmě něco jiného než realita, ale uvádím to právě ten pohled - dojem, jaký jsem z Karla Gotta měl. A že by pro mě byl spojen se stranou a vládou to rozhodně říct nemůžu.

+1/0
doporučit
9.10.2019 15:47

J78a59n 92Z72á50t24u88r73e76c92k65ý 9423203627712

Několikrát zmiňujete pojem "Ideolog", aniž byste blíže specifikoval, o jakou ideologii se má jednat. Skoro jako by jste předpokládal, že existují i "neideologičtí" lidé, lidé, kteří se neřídí žádnými idejemi. Ale ideology jsme vždy všichni, každý z nás se asi řídí nějakým souborem idejí. Otázka je až ta, kterou ideologii zastáváme, které ideologie jsou více či méně nebezpečné.

+1/0
doporučit
9.10.2019 15:19

M11i76l56a37n 30Š73ť35a72s36t84n82ý 8958872895577

Všechno se dá přežít jak se říká třeba i s bodákem "někde", ale zkuste porovnat životy dvou lidí v letech 1950 až 1989, přičemž jeden tu dobu strávil v Rakousku a druhý v Československu. A pak mudrujte.:-/

+1/−1
doporučit
9.10.2019 12:48

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz