Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J96a53k44u77b 89K79u27n26č91i12c29k77ý 2989524274370

Na to, jakou mají v Africe údajnou "bídu", se množí opravdu jako krysy ... kde je tedy problém, nemoci - hladomory - horka a pravidelná sucha - technologie a vzdělání na úrovni středověku - chudé černé malé podvyživené děti (jak nám je neustále před pár lety představovali a dělala se na ně nejedna sbírka) - střílení na ulicích - neustálé války - nebezpečné země pro život obyčejného člověka - problém radikálního islámu ... přes všechny tyto aspekty se neustále množí, množí a množí ... no a co se stane v momentě, kdy všechny tyto nepříznivé faktory ZMIZÍ a nastanou IDEÁLNÍ faktory neboli náš evropský standart ? Jímá mě hrůza ! Rv

0/0
22.5.2016 13:33

R74u87d61o97l79f 34S86t27a36r58y 6908207878

Obyvatelstvo v Africe a na Blizkem Vychode se premnozilo. Tak ho ted mame diky pani Merkelove v Evrope. V Bruselu se tento problem zamete pod koberec. A co na to media? Co na to politicke elity. Nezapomnenme, ze tato masa lidi je ozbrojena. NATO ktere pripomina Armadu Spasy a pozoruje. A tak pod vedenim Nemecka probiha kolonizace Evropy. Jak to dopadne s nasi civilizaci? Nedelejme si iluze. To co se deje dnes je jen zacatek.

0/0
22.5.2016 13:21

L67i76b34o34r 44H54a58n13u31š 8198717188360

Mluvíte mi z duše . Mam na to stejný názor . Všichni ti lékaři bez hranic apod jsou škůdci lidstva . Příroda to řeší AIDSem, SARS , vysokou po porodní mortalitou , ale my tohle vse potirame.

Lidi je na světe proste moc. To zeměkoule neustojí . Respektive zdroje zeměkoule pro život lidi. Budou valky. Nasi potomci to nebudou mit lehké .

+5/0
22.5.2016 11:34

P23e39t35r 90S22k23á23c64e21l 6384549769

Za vším hledejme MMF, tedy peníze.

+1/0
21.5.2016 13:51

L20a16d43i56s19l23a55v 92T81r46i53s25k56a 4885807190

Kromě jedné chyby v češtině v nadpisu velmi zajímavé shrnutí a pohled na současné problémy světa. Ekologové a aktivisté tento problém tak nějak cíleně přehlížejí a nebo o něm alespoň moc veřejně nemluví.

K tomu nadpisu. Správně je to "Proč Zelení taktně pomíjejí ...". Pomíjí by bylo správně pro "Zelený pomíjí ..." a tedy pro jednotné číslo.

0/−2
20.5.2016 10:45

E11v61a 57S35v17o67b20o72d62o25v29á 2453422771605

Sice se mi to taky víc líbí, ale autor má z hlediska nových pravidel pravdu.

+1/0
21.5.2016 6:53

P43e76t24r 30S98k64á30c84e65l 6554619469

Jsme generace, která promíjí i chybičky....R^

0/0
21.5.2016 13:50

J30i34r38i 63C86e15e 5955101642918

Někde jsou vyplundrované zdroje (Afrika), někdo má vyplundrovanej rozum (nejmenovaný diskusní troll).

Krásným příkladem je Zimbabwe (ex-Rhodesie). Před 15 lety potravinově soběstačná země, která byla schopna svými přebytky schopna saturovat potřeby celé jižní Afriky.

Po vyvraždění a vyhnání bílých farmářů a pozemkové reformě se tato země během jednoho roku stala zcela závislou na potravinové a rozvojové pomoci.

Jinak Evropany již před cca 20 lety začala z regionu úspěšně vytlačovat Čína, která obchod a rozvjovou pomoc nepodmiňuje nějakými politickými nesmysly.

+17/−1
19.5.2016 23:00

E61v89a 70K10y78s57e79l77á 9784618474877

Aaaaa, postřelená husa, troll, se ozvala..

+2/−2
19.5.2016 23:16

T94o71m33a35s 56N64o29v37o11t78n14y 1331674656245

;-DR^

+1/0
22.5.2016 1:15

P64e53t80r 86N89e42d97o66m50a 4309857688460

Populační přírůstky nejsou vinou Afričanů ani Afgánců. Oni do té doby než tam západní sluníčkáři zavedli očkování žili v přirozené rovnováze. Zdrojem všeho zla je bílý západoevropský člověk, který nejdříve třetí svět kolonozoval a zotročoval, aby jej posléze proočkoval a ponechal svému osudu. Ale one existuje něco jako vyšší spravedlnost, která se v plném proudu realizuje. Za 50 let bude bílý západoevropský člověk cizincem v dříve vlastní zemi.

0/−1
19.5.2016 20:59
Foto

V76a60v89ř23i16n72e68c 18K35a84r36s91t 4761966353461

přeposílám vám příspěvek z diskuse k mému blogu "Tři tisíce dětí" na stejné téma

(potom jsem se zájmem na Wikipedii přečetl co je r-strategie)

Tomáš Jelínek 51287

Jejich chování je naprosto přirozené, v přírodě běžné. Pochopte jednu věc, oni dopředu nevědí. Nevědí co bude za měsíc, natož za rok, za pět let, vliv na to mají poměrně malý. V jejich míře nejistoty nemá cenu čekat na lepší podmínky, nemusí přijít a když, nejspíš dlouho nevydrží. Takže děcka prostě mají, tak často jak to jde, a buď přežijí, nebo ne. Srovnejte s dravými ptáky, také vyvádějí mláďata každý rok, ale jen v těch bohatých je uživí.

V Africe prostě vždy líp fungovala r-strategie, u nás se prosadil opak. A naše postupy, myšlení a výdobytky na Afriku aplikovat nejde, respektive to dopadá špatně.

Takže, nic jim nevyčítám, ale nijak bych nezasahoval a nechal je dělat, jak umí. A rozhodně je nenechal kolonizovat Evropu.

+14/−1
19.5.2016 19:09

P35e26t28r90a 66H46e79l22i20k26a11r35o34v55a 9748664507234

Naprosto přesné a pravdivé. Je to prakticky největší světový problém, ale je jaksi nekorektní o tom mluvit. Zde se bohužel ukazuje opět platnost rčení, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Dříve v Africe žilo tolik lidí, kolik byl ten kontinent schopen uživit. Díky potravinové a lékařské pomoci zvenčí se populace zvětšila natolik, že nejen není schopna se uživit ve svých zemích a nemá v nich žádnou budoucnost, ale ohrožuje i ostatní kontinenty. Proto jediné, co by se do Afriky mělo investovat a šířit, je antikoncepce a osvěta. Bez skutečně zásadní změny reprodukční politiky je Afrika ztracena a obávám se, že my s ní.

+7/−1
19.5.2016 16:08

J64o41s69e77f 47S40u73k 4475660280434

souhlasím, obrovský problém o kterém se mlčí..resp. africké aj. státy světa už posílají své obyvatele, aby v Evropě vydělali na živobytí a odmítají jejich přijímání zpět v situaci, kdy je Evropa nechce..Takhle to ale přece není dál možné dělat, to musí skončit! Každý stát je zodpovědný za své obyvatelstvo![>-]

+3/0
19.5.2016 11:14

J61o73s23e16f 98M13i50k73o57v30e74c 5347643668416

Za článek karma.

Pročetl jsem si i diskusi a zjišťuji, že pan Polický patří mezi nemnoho lidí, jejichž mozek by zasloužil uchovat pro budoucnost. V současnosti se totiž způsob jeho uvažování nedá definovat. Možná, že budoucí generace vysoce inteligentních Afričanů, obývajících Evropu, plně docení jeho předvídavost.;-D

+15/−1
18.5.2016 21:09
Foto

Z15b28y94n70ě52k 65M23e38l65i61c98h67a97r 9845397925339

to sedí R^

+2/0
18.5.2016 17:03

K17a74r37e77l 13V79a50l11i82š 7819586238742

Obrovská karma. R^

Jsem rád, že to někdo vidí stejně. R^

+21/0
17.5.2016 23:33

S17t93a73n59i18s10l66a44v 92K75u38l75h15á79n77e60k 8507544478554

Výborně napsáno.

Ano bohužel každá koruna investovaná do pomoci Africe ve formě jídla a léků je jen cesta do pekel.

Jediné finance které dávají smysl jsou investice do vzdělání.

+32/−1
17.5.2016 21:58

O61t86o 90J13u44r22n22e39č90k16a 2443910111893

A vůbec, ambice předvídat budoucnost je směšná, já takovou nemám. Nevím jak se budou lidé chovat v budoucnu, stejně jako to neví nikdo. Já jen vím, jak se chovají teď a jak se chovají poslední dekády. Vím, že někde lidé na vymícení dětské úmrtnosti zareagují tím, že sníží svoji produkci potomků. A vím, že jinde lidé na vymícení dětské úmrtnosti takhle nereagují a berou to jako příležitost své počty navýšit co to jde. Jsou to odlišné strategie, každý zná jistě rozdíl mezi "R-stratégy" a "K-stratégy".

.

Někteří následují své instinkty a chovají jako "R-stratégové". Tedy plodit potomky, dokud dosáhnu na zdroje. Jestli se tak budou chovat i v budoucnu já nevím, tak pyšný nejsem, abych si myslel, že vidím do budoucnosti. Ale dokud se takhle chovat budou, neexistuje větší ohrožení životního prostředí, neexistuje větší hrozba pro mír. Protože KAŽDÝ model ukazuje co se stane, když počet "spotřebitelů" přeroste nabídku zdrojů. VŽDY následuje depopulace. Která se děje prostřednictvím nemocí a vzájemným zabíjením..

+2/−1
17.5.2016 21:10

O66t40o 49J45u27r93n95e17č36k96a 2753370571413

Vymýcení... ;-D

0/0
17.5.2016 21:17
Foto

R93a49d95e90k 54P78o61l94i64c82k53ý 6731183641534

Na vymýcení dětské úmrtnosti nikdy nikde poklesem porodnosti lidé nereagovali.

Dochází k poklesu počtu dětí na matku,která se dožije reprodukčního věku, ale ne poklesem porodnosti!!

Naopak vždy po snížení dětské úmrtnosti docházelo a dochází v první fázi k nárůstu porodnosti!!

+1/−2
17.5.2016 22:36

O35t44o 87J40u86r84n80e53č23k57a 2713280131543

Víra v svět, jaký bychom si přáli aby byl, je u některých silná. Naposledy se pokusím polemizovat s panem Polickým, ačkoli vím, že jsem pošetilec.. :)

Stěžejní akt současné doby: V Africe přibývá každý rok 50 milionů lidí !

.

1) - Nelze to svést na imigraci z Evropy ani Asie, jak nadhazuje pan Polický.

2) - Nelze to svést na zvyšující se "life expectancy". prodloužení života, ke kterému v Africe vlivem intervencí západu (léky, atd) došlo, byla nárazová, prakticky jednorázová situace. Ano, tehdy, když přežívali lidé, kteří by v předchozí generacibyli v tom věku již mrtví, tehdy došlo ke skokovému nárůstu počtu obyvatel tímto vlivem. Ale opravdu se pan Polický domnívá, že například v Nigérii se lidé dožívají významně déle v roce 2014 oproti roku 2006 ? Jistě že ne. A přesto se jejich počet mezi těmito roky navýšil o 33 milionů. Za 8 let. Pokud by fenomen prodlužování věku měl ten efekt jaký předpokládá pan Polický, museli by se lidé v Africe dnes dožívat již nějakých 200 let, protože populační nárůst tam v tomto měřítku probíhá nejméně 100 let. A aby šel nárůst hodit na tento vliv, musela by každá generace žít výrazně déle než ta předchozí.

3) - Jeho teze, že Evropané se také dříve množili tímto tempem. Za prvé je to k tématu irelevantní, ale pro formu dodám, že jen v době, kdy byly zdroje a prostor. A i tak zdaleka ne tímto tempem ,prostě 50 mega za rok to nebylo nikdy.

4) - Jeho teze, že nám to snad nějak patří a musíme všechno akceptovat, protože jakási dědičná vina.. ... Nevím, já žádnou vinu necítím. Pokud se pan Polický cítí vinen osudem Indiánů, nechť se skalpuje a skočí do Macochy.

+27/−1
17.5.2016 20:47

O95t63o 48J31u66r59n38e21č79k18a 2573260581753

5) - A na konec, jeho víra že v Africe jde o přirozený proces, který kopíruje procesy, které dříve proběhly v Evropě, Americe... Není to přirozený proces a to hlavně proto, že populační exploze afriky nestojí na JEJICH inovacích, ale na importovaných inovacích. Tam kde to stojí na vlastních inovacích, je to obvykle spojeno i s vlastní zodpovědností. Proto byli Evropané schopni snížit porodnost v momentě, kdy dokázali snížit dětskou úmrtnost. V Africe nyní mají prostě nástroje, ke ketrým se sami nedopracovali, proto je nadužívají. Asi jako když v roce 1990 pustili čechy ke švédským stolům a oni se cpali až blili.

.

Známý trik těchto multikulturalistů je ten, že říkají: "Vy nemáte žádné recepty jak to dělat jinak". Když jim recept řeknete, tak namítnou že to není tak jednoduché. Snaží se problém znečitelnit, vymýšlí komplikované teze ve kterých se má ztratit podstata. A tváří se, že komplikovanost je dokladem jejich fundovanosti. Tragické pak je, když se o to pokouší ti, co neudrží celistvost svých teorií a hapruje jim logika.

Pan Polický, není žádný odborník na demografii, stejně jako jím nejsem já. Proto se bavíme z pozic selského rozumu a aplikováním běžné lidské zkušenosti. A v souladu s logikou já poukazuji na fakt, že v současné době a několik dekád na zpátek, je reprodukční chování Afriky takové jaké je a že dokud se nezmění, nemá smysl řešit podružnosti s daleko menším impactem, než je onen existující nárůst.

Pan Polický oproti tomu se to snaží relativizovat a to jen na základě ničím podložené víry, že se vše samo v pravý čas usměrní. Evidentní kolektivní patologii a maladaptivní chování odmítá vidět, protože mu jeho světonázor velí, že takové věci vidět je nečisté a jako uvědomělý člověk musí věřit, že jsme všichni stejní a proto se chováme stejně. Ryzí ideologie, která když je v rozporu s fakty, pak běda faktům.

.

Tím jsem učinil za dost povinnosti reagovat na reakce na můj blog, víc už trolingu věnovat nebudu..

+28/−1
17.5.2016 20:48

J95o19s82e15f 65Š29p51e26r32l 2247107693758

Pan Polický je zde známý tím, že toho mnoho nelogického nažvaní. Jeho názory nejsou ani tak názory, jako spíš naprosto jasná stanoviska, která vehementně zastává, ze kterých není ochoten ustoupit nebo trochu slevit.

+10/−1
17.5.2016 21:05
Foto

R46a50d93e89k 40P40o37l14i53c42k92ý 6101173361764

Já na rozdíl od vás hledám důvod proč k růstu populace dochází.

Vy hledáte čísla, která potvrdí vaši ideologii a které zcela vytrháváte z kontextu. Záměrně pomíjíte data, které vaše nesmysly vyvracíRv

0/−23
17.5.2016 22:41

J68i91r30i 14C79e24e 5335711402498

Jo, to říká ten pravej.

+2/−1
19.5.2016 10:54
Foto

V13a12v84ř30i27n96e36c 75K29a97r82s74t 4631256323571

Proč k růstu populace dochází vědí už i děti v základní škole. Dejte si poradit nějakým sedmákem

+6/−1
19.5.2016 19:17

T67o68m41á24š 23K45r24a70i12n97a 7524690294718

Pane Polický, důvody jsou jednoduché. Civizačně nevyvinuté národy se chovají dle přírodních zákonitostí - když je obživa, množí se geometrickou řadou, když není, vymírají. Stejnými zákonitostmi se intuitivně chová hmyz, hlodavci atd. To není žádní kritika primitivních národů, jen tak si to zařídila Matka příroda. A pokud do toho ten "bílý člověk" vnáší svými "dobrými úmysly" nerovnováhu, pak bude trvat stovky let, než se ta rovnováha opět navrátí. Ale to už tady nebudeme.

+2/−1
21.5.2016 8:36

T43o64m73á72š 42K13r60a83i55n58a 7284450914138

Pane Polický, na nic víc, než trapné "mínus" se nezmůžete? Necítíte se trochu trapně? Co tak odpovědět a vyvrátit můj názor, pokud nesouhasíte?

P.S. Já s Vámi bytostně nesouhlasím prakticky ve všech Vašich příspěvcích, ale nikdy mne nenapadlo mínusovat...

0/0
21.5.2016 9:21

T29o10m32á87š 89K65r77a18i10n38a 7514600424658

Hmmm...tak se dívám na ostatní příspěvky, a ono to je spíše už patologický jev... Tak nic...

+3/0
21.5.2016 9:24

M58a82r41t62i12n 85H93a31v90e17l65k14a 8224752644

Dovolím si jeden dodatek.

V reakci je docela zajímavý postřeh, který vnímám již delší dobu. Jakákoliv společnost, která dostala do rukou "nástroje, k nimž sama nedospěla, je využívá velmi problematickým způsobem. A není to jen o medicíně ale i např. automatických zbraních, jako je Kalašnikov.

Nicméně ani tak je z "bryndy" tahat nehodlám, pokud nezačnou respektovat základní pravidla ... a už vůbec ne za cenu ohrožení svého okolí ...

0/0
22.5.2016 19:30

I22v23a89n 57M34i15n33á88ř 7522404777201

Pan Polický opět - s trapností jen jemu vlastní - mínusuje své oponenty !!!:-)

+3/−1
18.5.2016 22:54
Foto

L11e98o24n89t11ý49n57a 96C61h36v37á37t35a98l16o33v67á 1743755756

Nevím, spočítal jste to hezky, ale opravdu víte, kolik je ten jediný správný počet lidí na planetě? To přece nikdo nemůže vědět. Nikdo nemůže ani jen tušit, kolik nás má být v Evropě, kolik v Asii, kolik v Africe a kolik v Americe. Takže se to vlastně reguluje samo, když je lidí moc, dojdou zdroje a lidé vymírají, jako například v Africe. Když jsou schopni se vyvíjet a uživit, přežijí, jako například v Evropě. Nic jako "trvale udržitelný počet obyvatel" nelze stanovit. Což nic nemění na tom, že zelení jsou úplně mimo se svými nesmyslnými nápady. Ono spíše bude smyslem těch nápadů uživení alarmistických lehkoživků než nějaká udržitelnost čehokoliv.

Třeba igelitky a plasty obecně, když s nimi nebudete šetřit, přirozeně se vyvine obchod s odpady, který je tak výnosný, že je schopen uživit mnohé a planetu nijak nepoškodí. Žádné utopení se v PETkách nenastalo, draze je vykupují jako odpad a používají je k výrobě zboží. A to i přesto, že původně alarmisté předpovídali, že se v PETkách záhy utopíme, nestalo se.

0/−24
17.5.2016 0:24

O30t83o 93J15u61r18n11e86č47k80a 2413470221843

Tak jistě, pokud budu fatalista, tak není třeba řešit. Války a genocidy nakonec přemnožení vyřeší o tom není pochyb... problém je, že já války a genocidy nemám příliš rád a hlavně je nepřeju těm co přijdou po nás, těm co se na stavu věcí nijak nepodíleli.

.

Jinak igelitky a pet lahve - nemyslím že máte tak uplně pravdu. Však v oceánu se jich shluklo už dost na to, že vytvořili ostrov mamutích rozměrů. A viděla jste veřejný prostor v Africe? Pet lahve skutečně jsou všude..

.

Ale jinak vám váš stoický postoj docela závidím... :)

+27/−1
17.5.2016 1:17
Foto

L53e73o92n55t39ý76n83a 50C65h15v88á32t81a57l38o12v14á 1573355256

O stoický pohled vůbec nejde, jde o to, že nikdo z nás neví a ani nemůže vědět, jak to správně má být. Války a genocidy bývají výmyslem politiků.

V Africe je bída, obecně mají jen bohaté státy starost o prostředí, v těch chudých státech na to není kapacita, protože primární je přežít.

Nemám stoický postoj, jen prostě nevěřím tomu, že někdo dokáže určit, jak to správně má být, takže jen tipují a odhadují a mohou se fatálně mýlit, když však takovou cestu nastoupíme, může to být tragédie pro nás pro všechny a i pro ty, co přijdou po nás.

+1/0
17.5.2016 22:32

B11e98d22ř75i18c68h 12H45a22v17l62í43č80e94k31B32e82d11ř68i85c53h 5473367654128

... myslím, že právě fakt, že se evropské obyvatelstvo přestalo rozrůstat, může být tím signálem, že už je nás tady až až - tady na severu jsme museli myslet strategicky - lapidárně řečeno "nsesežrat všechno hned, něco nechat na zimu", takže se u nás vyvinuly jiné instinkty a pravidla chování než v Africe, kde rostly banány furt... právě ta populační stagnace nebo dokonce pokles může znamenat, že nám instinkt říká: tohle teritorium už tolik mláďat neuživí...

... ostatně podobně to funguje třeba u tygrů...

+17/−1
17.5.2016 8:55
Foto

R57a60d75e70k 46P81o29l71i13c26k51ý 6371803481764

VAfrice lidi nevymírají. Zdroje v Africe hodně ovlivnili Evropané

0/−21
17.5.2016 9:02

J43o12s54e44f 82Š16p30e23r70l 2847647763918

Evropané nemají Afriku pod kontrolou minimálně půl století. Mnohde již od konce druhé světové války.

+9/−1
17.5.2016 21:24
Foto

R32a67d50e32k 50P39o36l49i39c42k95ý 6641343621424

Ekonomicky značnou část Afriky mají.

Vyplundrovaná fauna, flóra a suroviny se tam nevrátí.

0/−12
17.5.2016 22:24

L28u87b29o38š 65S84e79d32l33á65č79e46k 8795688535124

připomněl jste mě jeden vtip

" To byly časy, když jsem dělal na Sahaře dřevorubce,

ale na Sahaře žádný stromy nerostou,

teď už ne....."

+3/−1
18.5.2016 22:49

J95a58r77o41m75í75r 21K94r83á82l 4510799694369

No a tam, kde zahraniční firmy vyštvali, to jde od desíti k pěti. Doly zaplavené, fabriky chátrají a místní se mydlí mezi sebou. :-/

0/0
22.5.2016 18:34

M56a62g77d63a37l89e62n40a 21M21a85c87h80o78v47á 2433765706978

Kdysi se říkalo, že aby se udržel počet lidí v krajině a nepřemnožili se, je potřeba, aby rodina měla 3 děti. Tím se pokryjí oba dva rodiče + částečně vykompenzují neplodné páry a ty, co se nedožijí dospělého věku. Nepřipadá mi to jako hloupá myšlenka.

+4/0
17.5.2016 12:50
Foto

L65e29o53n39t77ý58n75a 17C59h11v19á32t12a67l95o75v26á 1153685566

Možná to není hloupá myšlenka, ale dokud nepochopíme, jak "myslí" příroda a to jsme zatím opravdu nepochopili, tak nám sice může cokoliv připadat jako dobrá myšlenka, ale musíme se smířit s tím, že finále bude tak jako tak v rukou přírody.

0/−2
17.5.2016 22:47

M67a24g24d79a39l97e98n15a 23M39a64c39h22o11v20á 2593485126758

Příroda to kdysi vymyslela tak, že žena může mít každý rok jedno dítě. 9 měs. těhotenství + 1,5 měsíce na znovu obnovení běžného režimu. Jestli to tak bylo v pravěku nevím, ale předpokládejme že ano. Ovšem tady je počítá s velikou úmrtností, jen přežít zimu byl oříšek a co potom lov a predátoři. Jenže příroda nepočítala s tím, že ještě ve 30 - 40 letech by mohla být žena reprodukce schopná, že lidský věk se natáhne na skoro 4 násobek věku lovců mamutů. A to díky tomu, že člověk přestal lovit, ale začal pěstovat, pak využil práci zvířat a pak ještě začal používat stroje, takže se v celkem svěžím stavu dožije vysokého věku. Tady už je potřeba použít i rozum, ne jenom pudy. Přemnožení syslové také zničí vše kolem sebe a pak vymřou hlady, my dopadneme stejně, pokud se nepřestaneme jako lidstvo množit.

+8/0
18.5.2016 12:29
Foto

L54e15o86n94t44ý45n94a 79C29h33v21á33t28a96l40o98v65á 1233395106

Pokud je možné, že žena přirozenou cestou může mít ještě ve 30 - 40 letech dítě, pak s tím příroda počítala, jinak to ani není možné.

0/0
19.5.2016 21:45

J23a29n 62P16a49l51l70a29s 3364233890877

Dobrý večer, zrovna dnes mi vyprávěl kolega, že jeho známý byl v Indii, ukazoval tam fotky z našeho města a Indové se ptali: „A kde jsou lidi?“

Na základce jsme se učili, že Indie má 450 mil. obyvatel, na gymplu už to bylo 650 mil. a dnes? Podle pana Polického se tam vystěhovala celá Evropa několikrát.

+16/−1
16.5.2016 23:33
Foto

R31a70d33e61k 86P94o90l67i16c79k11ý 6741233721504

Záleží jak dlouho vám to trvalo ze základky na gympl, nebo jak staré se používaly učebnice

https://cs.wikipedia.org/wiki/Obyvatelstvo_Indie

Podle výše uvedeného odkazu to bylo cca 25-30 let.

Je tam i zřetelně vidět, že odhady předpokládají výrazný pokles růstu.

Mimochodem právě Indie zcela popírá tvrzení pana Jurnečky. Průměrně je tam aktualně cca 2,5 dítěte na ženu-přesto její populace roste poměrně rychle.

Růst není ani tak záležitost reprodukčního chování, ale je důsledkem především prodlužování věku dožití.

S prodlužováním věku dožití a s ekonomickým rozvojem společnosti, klesá porodnost, která byla v Indii v minulosti výrazně vyšší než těch 2,5 dítěte na ženu

+1/−6
17.5.2016 9:45

D98u22š86a89n 95M41a62t33o82u85š59e80k 7543560720185

Bohužel většina diskutujích nedokáže do modelů promítnout víc než jednoduché vzorečky vycházející z premisy že trend demografického vývoje za posledních dejme tomu 100 let bude neměnný.

Přelidnění planety skutečně nehrozí,populační exploze bude zpomalovat,jen je potřeba dosáhnout určité úrovně,pak dokonce hrozí následné vymírání a pokles...

Netřeba připomínat že v bílé ́vyspělejší populaci setrvale klesá porodnost jakožto i plodnost...

+1/0
17.5.2016 15:42

J95i71r33i 37C37e38e 5335291642488

Přelidnění planety fakt nehrozí. Planeta už přelidněná je.

+4/−1
19.5.2016 10:55

I26v36e71t30a 50K28o59l54i38b66o12v39á 4146377498254

Planeta už přelidněná je.

+2/−1
19.5.2016 12:37

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz