Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G49e43o37r66g88e 14H35o35l80y 3403894754

Je zajimave si vsimnout, ze nekdy v 1957 ve svobodnych a demokratickych USA prisla na farmu prof. Wilhelm Reich FBI ci neco podobneho a spalili vsechny jeho knihy a zarizeni..a jeho dali do blazince kde brzo na to zemrel..jo zabyval se vyzkumem "orgone energy"

0/0
6.4.2017 16:20

J54o43s96e51f 49P89o74t76r 6780681797259

"Pálit knihy" mi okamžitě evokovalo nepřítele a hrobaře české knihy a literatury dobře známého pátera Koniáše, tak jak je zapsán v myslích většiny obyvatel tohoto prostoru.

Jenže. Zhlédl jsem na ČT-D (dětský program) mezi Šmouly, Dějiny českého národa a Večerníčkem jak to vlastně bylo. Páter Koniáš nerozlišovat mezi českou, německou nebo latinskou knihou, rozlišoval mezi dobrými knihami a brakem. Nechával katolické knihy, protestanské a proti-katolické konfiskoval, ale pozor, nepálil je, pouze je dával do knihoven a depozitářů pro další studium a tvrdě likvidoval i pálením kramářskou a pornografickou literaturu.

Až prznitelé české historie, T.G.Masaryk a jeho spisovatelští nohsledi, ale hlavně politruci reálného socialismu, z něj udělali toho škůdce.

Co z toho plyne pro dnešek? Že český národ žije ve falešné virtuální historii, odhodil své kulturní kořeny (jak je o tom zmínka i v článku) a s hrůzou čeká až přijde nová , jiná silná ideologie, kterou bude muset přijmout.

+2/0
24.2.2017 22:54

M40i65r89o71s14l48a48v 94K88u46l76h19a83v74ý 5839382391

R^ Myslím, že případný soud se Slovenkou se pojmu posvátná kniha obloukem vyhne, stejně tak, jak se český soud vyhnul náboženskému nároku u zákazu šátků ve zdravotní škole; zamítl žalobu na základě úřední nedostatečnosti, tedy nedodání dokladů.

Slovenka to bude mít těžší, protože vyhrožovala neurčitou likvidací svých odpůrců. To bude oříšek, který asi nepůjde rozlousknout ani kolektivní podporou.

+2/0
24.2.2017 21:04

O83t98o 37J16u69r89n84e12č30k86a 2933510351413

Je to tak.

+1/0
24.2.2017 21:38

J70a74n 56R50á58ž 1489443624750

Kdyby to nebylo symbolické pro naši dobu, to je plést si demokracii s anarchií, bylo by úsměvné pozorovat, jak někteří lidé hodnotí rozstříhání prezidentské standarty jako vhodnou formu protestu proti chování prezidenta a veřejné spálení Koránu jako hanobení víry.

Jakousi podobnost by měly oba činy jen v tom případě, kdyby by si ti "hrdinové" ze Ztohoven nechali za své peníze vyrobit kopii prezidentské standarty a na protest ji veřejně rozstříhali, neb by ničili svůj majetek, stejně, jako ničila svůj majetek ta dívka.

A to říkám přesto, že si nemyslím, že by ideologie a forma projevu, kterou se prezentuje Zeman, byla lidstvu tak nebezpečná, jako je ideologie i forma jakou se projevuje Islám. Z čehož se dá dovodit, že s rozstříháním standarty prezidenta hluboce nesouhlasím, ale s vyjádřením protestu proti ideologii Islámu formou veřejného spálení Koránu osobní problém nemám.

+5/0
24.2.2017 18:29

O90t51o 79J65u96r29n41e64č24k90a 2473480831803

Ano to je zajímavá paralela. Já bych snad ještě dodal, že zničení prezidentské standardy je problematické také proto, že to (pravděpodobně) postihuje výslovně zákon. Zatímco náboženská kniha lidí ze středního východu, pokud vím chráněna zákonem není.. nebo by být alespoň neměla.

+3/0
24.2.2017 18:44

H86o33n94z10a 86V12r28á61n11a 5461217454481

Prezidentská standarta je (řekl bych) zákonem určitým způsobem chráněna, ale jak píše pan Ráž... demonstrativní zničení soukromé kopie prezidentské standarty by mělo být v pořádku...

+4/0
24.2.2017 20:03
Foto

F18i27l43i79p 90V49a46j61d25í28k 8193286150101

Nojono. Jen nesouhlasím s tím, že by naše civilizace stála na křesťanství. Hned první z desatera přikázání jde proti konceptu svobody náboženského vyznání. A Ježíš by byl z našeho pohledu křesťanský extrémista, tímže neuznával rozvody a fyzickou sebeobranu.

+2/−2
24.2.2017 17:36

J55a38n 37R44á92ž 1319903754620

Když netušíte, co křesťanství je a jak spolu s judaismem formovali naši civilizaci po staletí, bylo by lépe zdržet se podobných projevů.

+2/−1
24.2.2017 18:39

T35e52r44e74z73a 72H89a78j29k84o83v92a 5567952564670

Jenze dnes uz muzeme rici, ze bez nabozenstvi by bylo leckdy lepe, ne? Me teda zadne nabozenstvi nefomovalo a formovat nemuselo. A to sesatero prikazani?` To bych teda nebrala moc vazne.

+1/−1
24.2.2017 18:55

J57a43r43o35m17í76r 89K68r96á27l 4160719184769

Vážně to brát nemusíte, ale mimo těch prvních třech bodů je defakto považováno za jakýsi kodex slušného chování.

0/0
25.2.2017 9:54

T51e26r26e51z79a 54H47a15j70k87o52v38a 5407982294250

Ale ja tvrdim, ze bez nabozenstvi by bylo leckdy a leckde lepe. Slusne chovani existuje bezne i bez nejakych prikazani. A nektera prikazni jsou v podstate dnes neeticka a iracionalni.

0/0
26.2.2017 22:26
Foto

F61i81l41i86p 35V73a57j42d37í27k 8753536160761

Když netušíte jaké mám znalosti křesťanství, tak se k mé osobě raději nevyjadřujte.

+1/0
24.2.2017 19:39

O54t83o 17J20u17r42n75e39č54k76a 2233190371723

Já si sice myslím že stojí, ... ale uznávám vaše právo myslet si opak.

+1/0
24.2.2017 18:44
Foto

P47e64t48r 58Š68i76n12d53e88l76á89ř 8269516685184

Patrně proto, aby nemohla být provokativně někde někým veřejně na náměstí potupně spálena, nenapsal a nevydal (na rozdíl od mnoha českých expremiérů jiných) zatím ani jednu knihu svých "osobních moudrostí" zakladatel fungujícího státu Bohuslav Sobotka... !!!!

+2/0
24.2.2017 17:32

O52t36o 71J60u64r20n96e54č33k88a 2213820851513

:)

0/0
24.2.2017 18:45

M86a19r21t64i29n69a 88M61o37u93d46r98á 7520393276439

On je také rozdíl mezi tím, když kdysi pálili ručně opisované knihy (v době před vynálezem knihtisku), a tím, když se pálí nepotřebné výtisky v době, kdy si může každý vytisknout (nebo koupit), co ho napadne.

Vážnost knih tedy zdaleka není taková, jaká byla kdysi, před stovkami let, ačkoliv, jak je vidět i zde na blozích, to mnohé děsí. Zvlášť když dnes najdete spoustu inforrmací přímo na netu, který třeba v době KOmenského vůbec neexistoval.

Ono je všechno hodně relativní. Jen lidé potřebující stálou jistotu se holt novým posunům špatně přizpůsobují, tedy trvají na svém jistém, tedy tom starém, "osvědčeném".

Ať si každý likviduje, co chce, jedná-li se o jeho vlastnictví. Závadná je samozřejmě perzekuce, jak uvádíte, tedy postih doprovázející vynucené pálení materiálů podle jejich obsahu, bez ohledu na jejich vlastnictví.

Opačným příkladem je pálení kompromitujících materiálů (př.svazky StB). Jejich spálení je z dnešního pohledu problém, přesto aktivní účastníci toto pálení brali s povděkem. Pochopitelně....

+1/0
24.2.2017 17:25

O27t25o 33J69u45r33n85e46č75k17a 2363670931353

Ano. zajímavé by v tomto ohledu bylo rituální "smazání" Koránu z elektronické čtečky... ;-D

+3/0
24.2.2017 18:46

M79a64r28t66i47n88a 79M14o86u49d48r62á 7740443666279

;-Dsršíte nápady vpravdě geniálními .... třeba se toho někdo chytne (a já pak budu zvědavá, jak vyřeší ono dilema s "posvátností" knih)

+1/0
24.2.2017 19:08

H21o54n24z15a 54V93r67á61n80a 5501857354271

;-D;-D;-D Něco jako rituální vymazání tel. čísla ze seznamu ve filmu Horem pádem? To by mohl být v podstatě také protest... ;-D;-D;-D

0/0
24.2.2017 20:11

J52a61r62a 92R43a68n65k 1441346729791

Souhlasim sesmazanim z Kindlu, logictejsiR^ ale vyhrozovani s ublizenim na tele je vedle paleni knihy primitivni a at ji na cas daji do chladku. At zkusi meditaci, to na lidi, kteri se lehce dostavaji do raze pomaha.

0/−3
24.2.2017 21:53

M53i46l20a45n 30R95a69d21e12k 3197886251231

tak ji zkuste, místo abyste jiným lidem přála vězení, když nikomu neublížili. Vy jste asi dcera nějaké domovní důvěrnice

+1/0
25.2.2017 2:27

M78a29r34t70i60n14a 65M47o93u78d68r95á 7850103806119

Nespletla jste si zase vlákno?

0/0
25.2.2017 19:14

B97e60d76ř29i50c35h 11M56a56r25j60a54n25k23o 6250427713467

Jistě, když si doma třeba zatopím nějakým "laciným" románem či Stalinovými spisy, tak se nic neděje a nikomu do toho nic není. Avšak když knihy pálím veřejně jako formu protestu, tak tu je něco jiného. Svého času proběhl tzv.happening kdy se pálily knížky Bohumila Hrabala na protest, že se tzv. "sklonil" režimu. To bylo vyložené znevážení jeho práce. A to se týká i jiných autorů, kteří se ocitli v nemilosti. Ne jinak tomu tomu o knihách, které hlásají nějakou ideologii. Tak právě se může poznat v čem je ta či ona ideologie škodlivá. A tak i se zjistí, že to jsou někdy neskutečné bláboly.

Knihy se mají číst, nikoli ničit.

+1/−5
24.2.2017 17:10

M79a63r48t41i73n72a 67M24o15u51d40r76á 7330193686399

Ovšem číst některé z nich zas až takové terno není. Takže bych nepaušalizovala.

Pálit knihy čči třeba vlajky je způsob protestu. Jeho účinnost je přímo úměrná vážnosti, v jaké knihy nebo vlajky ostatní mají.

+2/0
24.2.2017 17:28

J10a21r38a 48R92a38n93k 1331236149871

V tom Vam Martino davam za pravdu, i kdyz bych to sama nikdy nedokazala, al e deky a caj jsem tem z Occupy WS nosila.

0/0
24.2.2017 21:56

M14a92r78t64i52n63a 24M63o11u47d59r29á 7130563826219

aha, a jak tten čaj a deky souvisejí s knihami (a jejich obsahem)?

0/0
25.2.2017 19:16

M94i15l25a48n 36R44a55d83e24k 3317436971861

třeba jako když v USA se pálily desky od Beatles, když Lennon řekl že jsou populárnější než Kristus. Přesto se houby stalo, jen pár lidí spálilo svůj majetek, a veřejně vyjádřili svoji nelibost. Tomu se říká demokracie.

Knihy to samé, když spálím bibli nebo Leninovo spisy veřejně, a jeli to můj majetek, tak je to protest.

Pokud muslimové zapálí synagogu, soud to vezme jako protest, to už je na pováženou, prottože ta synagoga nebyla jejich, čili je to útok na cizí majetek, ale když někdo spálí svůj korán, tak půjde k soudu. Cítite ten HROZNÝ STRACH který v Evropě panuje?

V tom je ten problém, elity zvou muslimy, stále, a už dnes z nich mají plné kalhoty

+11/0
24.2.2017 17:49

J35a53n 17R59á68ž 1789193214720

Dnes jsem si na jednom webu přečetl, že ve Švédsku dostal za znásilnění čtrnáctileté dívky migrant z Afriky podmínečný několikaměsíční trest, neb podle soudu si vzhledem ke své výchově a kulturním zvyklostem, ve kterých vyrostl, neuvědomil společenskou závadnost svého jednání!

Doufám, že k něčemu podobnému se u nás nedopracujeme!

+6/0
24.2.2017 18:35

O75t33o 69J94u15r38n62e61č18k44a 2463540821373

Opět si myslím, že pokud pálení Hrabalových knih, nebylo organizováno státem, nebo nějakou mocnou institucí, s cílem dostat jeho knihy na index, ...ale pálili ho vlastníci výtisků jako vyjádření svého názoru na něj, ... tak nevidím problém.

.

Proč by nemělo být povoleno "znevážení kohokoli práce" ??

+4/0
24.2.2017 18:48

O17t87o 49J77u58r33n80e38č42k80a 2643230221153

Druhá věc je zda je to správné, etické, morální, spravedlivé, já nevím jaké ... ale trestné by to tedy podle mě, být rozhodně nemělo. Ostatně pochybuji, že by se slovenská prokuratura Adrianou zabývala, pokud by místo Koránu, spálila Knihu Mormonů.

+3/0
24.2.2017 18:52

B21e52d86ř14i11c83h 41L49e25b66e48d49a 9554603688344

Ano, vidím to velmi podobně. A jsem přesvědčen, že se bude prokuratura točit hlavně na té její zmínce o "likvidaci muslimů na potkání".. To bude asi problém, přestože Evropa již vyslechla takových výhrůžek od jejich immamů bezpočet a nijak nereagovala. Ani dlouho poté, co se uskutečnily..EURv

Chci vidět Sheilu na svobodě!!!

0/0
25.2.2017 10:33

T63e50r79e70z79a 52H79a38j41k62o49v93a 5947362244500

Pane Marjanko, dnes s vami nesouhlasim. Knihy se mohou, kdyz na to prijde klidne spalit.

Ja teda napr. Koran cist nebudu. nektere pasaze jsou mi dostatecne znamy. Ale palit ho taky nebudu.

0/0
24.2.2017 18:58

J24a50r56a 95R91a58n50k 1801536759481

Mne by nenapadlo koran cist, kdysi jsem cetla pravidelne s ceskym knezem ve Svycarsku Stary Zakon, pak s mormonskymi misionarkami The book of Mormon a vim, ze jsem pri tom casto usinala.

0/0
24.2.2017 21:58

H34o20n19z82a 34V76r72á55n11a 5721417444411

Samozřejmě, že by se knihy měly raději číst, než pálit... Ale pořád je to jen věc. Navíc pokud je v soukromém vlastnictví toho kdo tu věc pálí, tak si o tom můžu myslet co chci, ale to je tak všechno, co by se kolem toho mělo dít.

+1/0
24.2.2017 20:15



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.