Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hlavně by se mělo hodně nahlas připomenout, proč je 7. říjen (a říjen vůbec) svátkem P. Marie růžencové, tedy bitvu u Lepanta 1571, kde křesťanské vojsko porazilo muslimské hordy na přímluvu P. Marie a modlitbou růžence  a kdy šlo pro obyvatele Evropy o uhájení vlastní svobody i o uhájení křesťanství. To jsme fakt všechno zapomněli a všechny oběti předků jak u Lepanta tak u Vídně a dalších spláchneme do kanálu???

1 0
možnosti

Dobrý den, v článku je popsán důsledek, ale ne důvod. Dnešní křesťanské církve jsou oslabeny, obzvláště na územích se silným levicovým smýšlením. Dnes, kdy se na Evropu valí muslimské nebezpečí by dokázala bojovat pouze sjednocenost, která v Evropě není. Jsou desítky a stovky politických stran, které vedou "svůj" vnitřní boj a boj mezi sebou. Z historie víme, že jen silný diktátorský režim dokázal sjednotit lid proti nepříteli. Demokracii si lidé vykládají po svém a jsou přesvědčeni, že jen "ON" má pravdu a ostatní by jej měli uznat, "Platí to i pro můj názor" !.

 Čím je člověk starší, tím více přemýšlí o tom, co bude po jeho smrti, jestli existuje něco, co po staletí slibují církve. Mladší generace si to zatím nepřipouští, žije dneškem a svůj konec vidí daleko. Muslimský svět dnes pro své cíle využívá úspěšně své náboženství a rozpolcená křesťanská Evropa mu nedokáže čelit. 

 Ozývají se hlasy, že křesťanská kultura Evropy nemůže splynout s muslimskou kulturou. Je to pravda, i když muslimský svět se hodně přiblížil k vyspělejším státům, tak je stále, hlavně v myšlení o desítky  a někdy stovky let za vyspělými státy. Pokud se ale podvolíme přicházejícím muslimům, budeme respektovat jejich zvyky a náboženství, tak nás po "splynutí" vrátí na jejich úroveň. Začnou zde doby, kdy se upalovaly čarodějnice, platilo útrpné právo, lidé pracovali v otroctví...

Dnes už hodně lidí vidí, kde je možná záchrana. Ustoupit od moci světské, politické a vrátit se k moci duchovní za pomoci historicky nejúspěšnější církve. Mocní politici se ale svého postavení a  hlavně majetku nechtějí dobrovolně vzdát, v domnění, že se oni zachrání.

1 0
možnosti

Jsem věřící, křesťan a plně s Vámi sdílím pohled na situaci kolem tzv. uprchlíků. Každý má právo používat vlastní rozum a v opravdovém náboženství to není o jednotném názoru, což se o islámu říci nedá. Jen nějak nechápu např. pana Halíka, který snad dělá vše pro to ,aby dnešní ateistický a křesťanský prostor radostně nahradil islámem a ještě se tváří, že tak činí ve jménu naší víry. Absolutně nechápu jeho přístup. Ta vstřícnost a partnerství ke zcela odlišnému pohledu na základní lidské a křesťanské hodnoty, jakými jsou jistě hodnota lidského života a úcta k Božímu dílu, ke svobodě a rovnosti. Nepochopitelné. Proč?

2 0
možnosti

Lidé v současných církvích se sami začali rozdělovat na živé a mrtvé...

Vy jste evidentně zástupce těch živých. Mnoho z těch mrtvých se ale novým přispěním vás živých může začít probouzet.

Přeji hodně sil a pěkný den.

2 0
možnosti
Foto

Nikoli až v současných církvích. Tohle dělení má jednak biblické kořeny:

— „I vy jste byli mrtvi pro své hříchy … probudil nás k životu spolu s Kristem, když jsme byli mrtvi pro své hříchy.“ (Efezským 2,1.5a)

— „Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách…“ (Koloským 2,13a)

— „Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá.“ (Jakubův list 2,17)

— „Vím o tvých skutcích – podle jména jsi živ, ale jsi mrtev.“ (Zjevení 3,1b)

„druhak“ ho najdete i písních z minulosti; vybírám z Evangelického zpěvníku (číslo písně / název / datum textu / sloka / text):

— 240 Ó Jezu Kriste, Synu Panny čisté (1541) 2) „Kdo se pak tebe strhne, ten se života zbavuje, jako úd mrtvý zahyne."

— 370 Jak čerstvých vod jelen žádá (1636) 1) „Mrtví jsme my v sobě sami, nebudeš-li, Pane, s námi.“

— 420 Slunce pravdy, milosti (1741) 2) „Probuď mrtvé křesťany z ospalého klímání.“

Problém je, když někdo začne tvrdit o sobě samém, že je „živý křesťan“, podobně jako když bude soudit druhé, že jsou „mrtví křesťané“ – obojí je blízko duchovní pýše.

1 0
možnosti

Ježíš nikde neučil páchat sebevraždu. A priori přicházel ke každému s láskou a milosrdenstvím, nikoliv s ohnutým hřbetem a poddání se útočníkům. Bible více než odpovídá, klade otázky nám. abychom se připravili, až bude třeba odezvu uplatnit. Buduje-li život podle určitého doporučení proto neznamená poddávat se či vítat otrokáře s otevřenou náručí. To pouze znamená jít dál a žít podle pravdy vzdor komukoliv. Proto se pan Halík tragicky mýlí a vyklízí prostor odhodlanějšímu nepříteli, který naše hodnoty nesdílí.

2 0
možnosti

Dobře napsáno a zasloužená karma !R^ Pokud vím, tak u nás na vesnici nezvoní umíráček sebevrahům. Žijeme dvěma extrémy. Na jedné straně s pomocí NATO vyvážíme násilí do Světa a na druhé straně se proměníme ve "sluníčkáře", kteří nebrání prostor, ve kterém žijí. Na příkladu Kosova, které jsem osobně projel, jsem viděl jak dopadnou křesťané v soužití s muslimy. Bylo to velmi depresivní....

7 1
možnosti
Foto

Viděl bych to jinak. Nevyvážíme násilí, nýbrž mu chceme bránit, chceme vyvážet svobodu a demokracii. Dlužno přiznat, že je takové počínání namnoze zbytečné, v horším kontraproduktivní – za pětník práce, za korunu škody.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS