Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výjimečně se musím “Slunčat“ zastat.

Často sluníčkům, co mají plná ústa demokracie a svobody, otloukám o hlavu známý výrok připisovaný Voltairovi: „Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu do smrti bránit vaše právo to říkat“.

Obvykle tehdy, když mají snahu zakazovat, vyhrožují trestním stíháním, za výrok či postoj by zavírali, nebo když se prostě chovají jako svazáci z padesátých let, jako například muzikant David Koller, který oznámil, že nebude hrát v žádném klubu, který umožnil vystoupit kapele Ortel.

A proto, že nechci jednat, jako jednají oni a stát se pokrytcem, zastávám se tedy nyní sluníček s Tibetskými vlajkami.

Aby bylo jasno, sympatizuji se Zemanovou snahou o navázání užších kontaktů s Čínou. Nevadí mi Čína, nerozumím pýše, která velí dávat doporučení a rady této prastaré říši, která tu bude nejspíš dávno po tom, co se Spojené státy americké promění v několik běžných latinskoamerických republik.

Nevadí mi ani výzdoba Evropské třídy rudými prapory. Takové prostě čínské vlajky jsou a já si nevšiml, že by svůj model vnucovali nám, nebo komukoli jinému.

Ovšem právě tak, jako já půjdu vítat Merkelovou s nějakým odsuzujícím transparentem, až přijede, tak mají slunčata právo vítat čínského prezidenta jak je jim libo. Třeba vlajkou Tibetu.

                ---------------------------------------------------------------------------------------

A zde je nutno rozlišovat. Pokud poškozují barvou čínské prapory, nebo je odstraňují, nemilosrdně bych je stíhal za vandalství, případně za poškozování cizí věci. Nedělal bych z toho žádné politikum, jen bych je nechal škodu zaplatit. Protože poškodili něco, co jim nepatří. Ovšem pokud si stoupnou k Evropské třídě s JEJICH vlajkou Tibetu, mají na to podle mého názoru, v našem zřízení plné právo.

Jsem si jistý, že čínský prezident ví, že ne všichni jsou z něj nadšeni a že na západě mohou lidé svůj negativní postoj svobodně projevit. Jistě z toho nemá neklidné spaní. Problémem tedy zůstává naše policie. Ta v tom, zdá se, opravdu tápe. Nerozumím tomu, proč má znovu a znovu problém pochopit, co občan smí a co nesmí

Je tak těžké se naučit, že když uvidí aktivistu něco ničit, měli by zasáhnout, pokud uvidí aktivistu stát s transparentem, měli by ho nechat být? Pokud takto stojícího aktivistu fyzicky atakuje prezidenta vítající čínská komunita, měla by policie zasáhnout proti nim. Pokud se dostanou do sporu dvě frakce demonstrantů, měli by zasáhnout proti té straně, která začne fyzický kontakt a někoho napadne. Opravdu je to tak těžké? Policie vypadá, že má problém se zorientovat u téměř každé pouliční akce. Že neumí posoudit, co si občan smí dovolit a co nesmí. Že jedná „ad-hoc“ a podle nálady.

Pravdou je, že někdy se policisté opřou o existující zákon, ačkoli i v takových případech mám dojem silné svévole. Příkladem budiž třeba nedávné zatčení Adama B. Bartoše za to, že projevil svoje přesvědčení, že se česká reprezentace dopustila vlastizrady a že vlastizrada by měla být potrestána trestem nejvyšším. Obvinění politika z vlastizrady přece není nic nového, slyšeli jsme to již mnohokrát, nedávno třeba od senátorů směrem k Václavu Klausovi za jeho neochotu podepsat Lisabonskou smlouvu. V čem se tedy lišil Bartošův výrok? V dovětku že vlastizrada zasluhuje trest? Ale vždyť to je jen konstatování právního stavu, panujícího v naší republice. No samozřejmě že vlastizrada zasluhuje trest. Tak hovoří zákon, proč tedy stíhat někoho kdo to zopakuje? … nevím. Protože je to ten odpudivý Bartoš?

                ---------------------------------------------------------------------------------------

A šel bych dál, když už jsme u toho Bartoše. Netrestal bych ho (ani nikoho jiného) dokonce ani za zpochybňování holocaustu a podobné výroky. Ne proto, že bych se domníval, že k němu nedošlo, ale proto, že mi není jasné, proč by mělo být povinné věřit jakémukoli výkladu historie. Pokud se někdo domnívá, že zmizelí židé šťastně žijí na nějakém schovaném ostrově kdesi v Karibiku, má podle mne právo si to myslet a dokonce to i říkat. Lidé věří různým věcem, proč by některé události měly být z tohoto vyjmuty, proč by jim měl být dán speciální status a byl nakázán jejich jeden povinný výklad? Byť by byl stokrát pravdivý! Protože co dál? Musíme věřit v globální oteplování? Jsme povinni věřit v evoluci? Musíme, (nebo naopak nesmíme, podle doby a místa) věřit v Boha? V tržní hospodářství, Kapitalizmus, Komunizmus, Liberalizmus? V to, že Rusko je zlé? Že Amerika je zlá? V genocidu Arménů? V genocidu Indiánů? A co v genocidu bělochů? Co si smíme myslet? A co musíme?

Jiná písnička samozřejmě nastává v momentě, když zazní výzva třeba k nějakému lynči, nebo likvidaci. Tam bych já viděl tu hranici. Ale pokud bude někdo říkat například, že japonský národ neexistuje, ale jsou to Korejci křížení s mimozemšťany, tak ať to říká. O Japoncích, nebo o jakémkoli jiném národu.

Zkrátka mám takovýto vypjatý přístup ke svobodě slova a to i při vědomí určitých rizik s tím spojených. Nezlobte se za to na mě. Mám tento přístup hlavně proto, že jsem přesvědčen, že nevyřčené myšlenky nezmizí, ale žijí dál vlastním životem a co víc, mutují a nabírají na sebe určitou výbušnou energii, protože „chtějí“ být projeveny. Vystihuje to rčení: „Zavřená kočka se mění v tygra“.

Tak takhle jsem na tom. Slunčata považuji za lháře a pokrytce, když tlachají o demokracii a potom blokují nahlášenou demonstraci, se kterou nesouhlasí. Nechci být jako oni a proto říkám, že mají právo protestovat proti Číně, jakkoli s nimi nesouhlasím.

                ----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Autor: Oto Jurnečka | středa 30.3.2016 21:35 | karma článku: 32,30 | přečteno: 1442x
  • Další články autora

Oto Jurnečka

Desatero Vidláctva

Desatero Vidláctva je extenzí "Manifestu skutečné ekologie". Zatímco manifest myslím naprosto vážně, desatero myslím, ... vlastně také vážně.

6.7.2023 v 12:36 | Karma: 30,40 | Přečteno: 714x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Manifest skutečné ekologie - IV

Probrali jsme marnost pokusů o celoplanetární zásahy a naopak důležitost lokálního přístupu k ochraně přírody. Dnes budu o něco konkrétnější.

6.7.2023 v 11:33 | Karma: 14,23 | Přečteno: 158x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Manifest skutečné ekologie - III

Pokračování textu o ukradené ekologii a o promrhané energii idealistů na utopické projekty. Čemu by energie zodpovědných naopak věnována být měla?

5.7.2023 v 13:44 | Karma: 14,20 | Přečteno: 263x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Manifest skutečné ekologie - II

Pokračování textu o ukradené ekologii a zneužitých idealistech. Na jaké vějičky sedli? Je šance je přesvědčit, že nová odvětví průmyslu za která bojují, životní prostředí nechrání ale škodí mu?

4.7.2023 v 15:04 | Karma: 17,24 | Přečteno: 231x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Manifest skutečné ekologie - I

Ukradená ekologie, zneužití ušlechtilých emocí, hnutí na scestí. Tomu se budu několik následujích dní věnovat v seriálu na pokračování pod názvem: Manifest skutečné ekologie

3.7.2023 v 11:49 | Karma: 19,93 | Přečteno: 389x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Nepřirozeně levný plyn Tomáše Sedláčka

Až dosud se zdálo, že všechny ty nepříjemnosti s plynem a elektřinou jsou nepříjemným a hlavně nechtěným důsledkem buď vnějších okolností, nebo, chcete-li, nekompetence a špatných rozhodnutí.

23.9.2022 v 11:36 | Karma: 36,48 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Vývoj na Ukrajině - geneze

Včera mi jeden týpek povídá: „Slyšel jsi, co ten Putin mlel za nesmysly, když říkal, že Ukrajinu založil Lenin? Přitom to bylo obráceně – to Kyjevští založili Moskvu.“

25.2.2022 v 0:08 | Karma: 37,01 | Přečteno: 1947x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Analýza možného příštího konfliktu na Ukrajině

Soudě podle zpráv, konflikt na Ukrajině je na spadnutí. Nemusí to tak však být pokud nahlédneme, že již samotné víření válečných bubnů bývá způsobem, jak předejít přerodu studené formy konfliktu ve formu horkou.

27.12.2021 v 10:41 | Karma: 31,66 | Přečteno: 1127x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Pusťte bratra domů!

Média informovala o zatčení členů „extremistické“ a „teroristické“ skupiny Českoslovenští vojáci v záloze za mír, založené podplukovníkem Markem Obrtelem, ...

29.4.2021 v 10:27 | Karma: 35,03 | Přečteno: 1130x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Vaše tvrzení není dostatečně ozdrojované

Před dvěma dny jsem zde publikoval článek „Sundejte TV Fox“, který, a v tom souhlasím se zdejší redakcí, obsahoval závažná tvrzení. Článek byl odstraněn. Proběhla nějaká výměna názorů, a protože mi připadá zajímavá, zveřejňuji ji.

18.3.2021 v 20:22 | Karma: 33,67 | Přečteno: 1080x | Diskuse| Hyde park

Oto Jurnečka

Sundejte TV FOX

V lednu proběhla ve Spojených státech inaugurace konečně slušného prezidenta, který ve svém projevu vyzval ke znovu sjednocení a usmíření rozděleného národa. Ó jaký státnický projev, pochvalovali si mnozí.

16.3.2021 v 21:47 | Karma: 34,29 | Přečteno: 926x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Nezaslouží si zabití křesťané alespoň jednu organizaci?

Nedávno jsem poslouchal v Českém rozhlase rozhovor s Tomášem Krausem, tajemníkem federace židovských obcí. Hovořil mimo jiné o Červené středě, bohulibé akci, na které se organizačně spolupodílel. A já musím říct, že mě naštval.

23.12.2020 v 15:09 | Karma: 33,61 | Přečteno: 933x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Já ty konspirační weby fakt nechci číst, ale když oni na ČT žádnou analýzu nedělají

Média se tváří že je hotovo, lidé žijící v alternativní bublině zase vidí Donalda Trumpa jako jasného vítěze. Jaká je situace v této chvíli reálně? Jaké má Trump možnosti?

12.11.2020 v 15:09 | Karma: 39,82 | Přečteno: 1862x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Volby už jedině s palcem od inkoustu

Donald volby prohrál a nic s tím už neudělá. Stalo se jak řekla výkonná ředitelka YouTube Susan Wojcicki: „Druhou situaci Trump už nedopustíme“. A nedopustili. Trumpetisti si to měli ohlídat, no neohlídali a za chyby se platí.

5.11.2020 v 19:43 | Karma: 39,31 | Přečteno: 1350x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Prezident Harris

V momentě kdy si Joe (hidden) Biden vybral jako svoji viceprezidentku Kamalu Harris, jsem si řekl, že šlo od demokratické strany o geniální byť riskantní tah.

16.9.2020 v 17:03 | Karma: 28,64 | Přečteno: 858x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Sebemrskači a klekači

Po dekády nás liberálové umravňují, že nesmíme generalizovat, zevšeobecňovat, házet do jednoho pytle a podobně. A teď se, hroutí pod břemenem dědičné viny.

7.6.2020 v 14:42 | Karma: 39,82 | Přečteno: 1395x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Co ještě lze udělat pro afroamerickou menšinu?

Sleduji zpravodajství ze Spojených států. Komentátoři a politologové zamyšleně hloubají o hluboce zakořeněném systémovém a institucionálním rasismu v americké společnosti a o tom, že je to, už konečně, nutné změnit.

2.6.2020 v 11:44 | Karma: 44,10 | Přečteno: 2805x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Květnová výzva znepokojených intelektuálů

Neudržitelnost situace v naší zemi, mě přinutila opět se veřejně exponovat a celou vahou své mravní síly apelovat na svědomí slušné, jak věřím, tak stále ještě, většiny.

29.5.2020 v 20:13 | Karma: 39,86 | Přečteno: 1730x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Kon (ěvov) iny

Nějaký čas jsem sledoval debaty na diskuzích zpravodajských serverů a pozoroval, čím obě strany sporu o sochu Koněva argumentují. A pocítil jsem potřebu vnést do toho trochu řádu.

30.4.2020 v 16:45 | Karma: 33,67 | Přečteno: 938x | Diskuse| Společnost

Oto Jurnečka

Radovat se z nemuslimské střílečky není chytré

Reaguji na triumfální výkřiky typu: „Ha, a žádný muslim, žádný migrant“, které se objeví vždy, když se násilí dopustí nějaký domorodec evropského původu.

20.2.2020 v 14:51 | Karma: 40,51 | Přečteno: 1911x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 138
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2859x
To co píšu, má vždy vztah ke společnosti a politice. To znamená, že mohu psát prakticky o čemkoli.


Knihy Oto Jurnečky:  Šest pilířů cenzury

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky